06.10.2014
Jesteśmy w trakcie montażu materiału filmowego. Zanim go opublikujemy możesz zobaczyć pozostałe prezentacje z naszej bazy wiedzy.
Projektowanie komponentów wizualnych – część 2.
Odwołane
Spotkanie zakończone
06.10.2014 - 06.10.2014
Niestety musimy odwołać spotkanie z przyczyn niezależnych od nas
Wrocław
ul. Klecińska 123
Nadchodzące spotkania
28.11
WRO
Po sezonie wakacyjno-urlopowym wracamy z serią warsztatów o projektowaniu komponentów wizualnych. Tym razem dowiemy się, jak zaimplementować obsługę obszaru roboczego – funkcjonalności występującej w przeważającej większości komponentów niestandardowych.
Spotkanie odbędzie się we Wrocławskim Parku Technologicznym, w budynku Alfa, na parterze.
Pierwszy warsztat wprowadził nas w tematykę: mogliśmy zobaczyć kilka komponentów niestandardowych w akcji, dowiedzieliśmy się kiedy warto je pisać, jak wygląda ich wewnętrzna architektura i jak ją prawidłowo zaimplementować.
Warsztaty prowadzi nasz doświadczony programista Wojtek, być może znany co niektórym z artykułów w magazynie Programista.
Całość jest prowadzona w Windows Forms, które być może nie są w tej chwili topowym frameworkiem, ale z uwagi na swoją niskopoziomowość idealnie nadają się do celów prezentacji. „Sporą część wiedzy, którą chcę Wam przekazać można wykorzystać w innych frameworkach typu Windows Presentation Foundation (w którym piszę kontrolkę niestandardową w obecnym projekcie), w C++/Direct2D11 i Direct3D11, a także na Androidzie w Javie. Ponadto dowiemy się trochę na temat niskopoziomowych mechanizmów WinAPI” – zapowiada prowadzący.
Dla tych, którzy chcą sobie przypomnieć pierwszy warsztat lub po prostu nie byli na spotkaniu, załączamy prezentację do przejrzenia:
Tematyka serii:
- Co to jest komponent kompozytowy i niestandardowy i czym się różnią
- Jak projektować komponenty kompozytowe
- Jaka wewnętrzna architektura nadaje się najlepiej do komponentów niestandardowych, czyli co to jest mysia maszyna stanu i jak leniwie obliczać metryki
- Czym są komponenty wirtualne i dlaczego są fajne (i dlaczego ich programowanie nie zawsze jest tak fajne)
- W jaki sposób WinAPI wyświetla i obsługuje GUI (i czym różnią się w tej kwestii Windows Forms od WPFa)
- Jak zrobić eye-candy, żeby nie bolało (użytkownika)
- Jak skorzystać z systemowych mechanizmów rysowania kontrolek
- Jak optymalizować wyświetlanie dużej ilości danych
- Jak używać warstw, aby zapewnić elastyczny rozwój komponentu w przyszłości
- Jaka matematyka jest potrzebna do rysowania kontrolek
Jeśli chcesz być na bieżąco z kolejnymi warsztatami i spotkaniami, dołącz do nas na Facebooku i Twitterze.