Wrocław

06.10.2014

Jesteśmy w trakcie montażu materiału filmowego. Zanim go opublikujemy możesz zobaczyć pozostałe prezentacje z naszej bazy wiedzy.

Projektowanie komponentów wizualnych – część 2.

Odwołane

Spotkanie zakończone

06.10.2014 - 06.10.2014

Niestety musimy odwołać spotkanie z przyczyn niezależnych od nas

Wrocław
ul. Klecińska 123

Nadchodzące spotkania

Po sezonie wakacyjno-urlopowym wracamy z serią warsztatów o projektowaniu komponentów wizualnych. Tym razem dowiemy się, jak zaimplementować obsługę obszaru roboczego – funkcjonalności występującej w przeważającej większości komponentów niestandardowych.

Spotkanie odbędzie się we Wrocławskim Parku Technologicznym, w budynku Alfa, na parterze.

Pierwszy warsztat wprowadził nas w tematykę: mogliśmy zobaczyć kilka komponentów niestandardowych w akcji, dowiedzieliśmy się kiedy warto je pisać, jak wygląda ich wewnętrzna architektura i jak ją prawidłowo zaimplementować.

Warsztaty prowadzi nasz doświadczony programista Wojtek, być może znany co niektórym z artykułów w magazynie Programista.

Całość jest prowadzona w Windows Forms, które być może nie są w tej chwili topowym frameworkiem, ale z uwagi na swoją niskopoziomowość idealnie nadają się do celów prezentacji. „Sporą część wiedzy, którą chcę Wam przekazać można wykorzystać w innych frameworkach typu Windows Presentation Foundation (w którym piszę kontrolkę niestandardową w obecnym projekcie), w C++/Direct2D11 i Direct3D11, a także na Androidzie w Javie. Ponadto dowiemy się trochę na temat niskopoziomowych mechanizmów WinAPI” – zapowiada prowadzący.

Dla tych, którzy chcą sobie przypomnieć pierwszy warsztat lub po prostu nie byli na spotkaniu, załączamy prezentację do przejrzenia:

Tematyka serii:

  • Co to jest komponent kompozytowy i niestandardowy i czym się różnią
  • Jak projektować komponenty kompozytowe
  • Jaka wewnętrzna architektura nadaje się najlepiej do komponentów niestandardowych, czyli co to jest mysia maszyna stanu i jak leniwie obliczać metryki
  • Czym są komponenty wirtualne i dlaczego są fajne (i dlaczego ich programowanie nie zawsze jest tak fajne)
  • W jaki sposób WinAPI wyświetla i obsługuje GUI (i czym różnią się w tej kwestii Windows Forms od WPFa)
  • Jak zrobić eye-candy, żeby nie bolało (użytkownika)
  • Jak skorzystać z systemowych mechanizmów rysowania kontrolek
  • Jak optymalizować wyświetlanie dużej ilości danych
  • Jak używać warstw, aby zapewnić elastyczny rozwój komponentu w przyszłości
  • Jaka matematyka jest potrzebna do rysowania kontrolek

Jeśli chcesz być na bieżąco z kolejnymi warsztatami i spotkaniami, dołącz do nas na Facebooku i Twitterze.

Przeczytaj cały opis

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Xebia sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ulicy Suchej 3 moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1000).

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Xebia sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ulicy Suchej 3 moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1000).